Orientacja marketingowa

Wielu przedsiębiorców osiąga lepsze wyniki sprzedażowe niż ich konkurencyjne firmy. Często wynika to z faktu, że dużą uwagę poświęcają działaniom marketingowym. Orientacja marketingowa jest niezbędna, aby możliwa była skuteczna sprzedaż. Klienci chętniej wybierają znane marki, których reklamę zobaczą w mediach społecznościowych czy telewizji. Ważną rolę pełni również aktywność marketingowa w mediach społecznościowych. Dzięki aktywności w social mediach sprzedający dany produkt może szybko uzyskać informacje o oczekiwaniach klientów względem danej marki i produktu. Klienci często poszukują informacji o danej firmie czy usłudze w mediach społecznościowych licząc na rekomendacje ze strony innych osób.

Nie jest tajemnicą, że klienci chętniej wybierają marki produktów znane z reklam w telewizji, prasie i internecie. Nie bez powodu znane zagraniczne marki takie jak McDonalds, Coca Cola, Pepsi, Apple wydają tysiące dolarów na reklamę i promocję. Budowanie wizerunku i silnej marki to długotrwały i trudny proces. Jednak przynosi pozytywne efekty w postaci wzrostu sprzedaży, pozyskaniu lojalnych klientów czy wejściu na nowe rynki zbytu. Dlatego jeśli prowadzisz własną firmą lub zarządzasz firmą jako menedżer wprowadź przygotowanie planu marketingowego raz na rok lub raz na trzy lata i przeznacz budżet roczny na promocję marki

firmy. Dzięki temu zbudujesz silną pozycję strategiczną biznesu i poprawisz sprzedaż.