Rynek kosmetyków prognozy i trendy 2024

W 2024 r. znaczenie, jakie konsumenci kosmetyków przywiązują do wartości, będzie wpływać na znaczenie jakości. Rodzący się trend „cichego piękna” będzie podkreślał jakość składników, sprawdzoną skuteczność produktów i pewność prostoty. W miarę jak konsumenci będą nadal traktowali priorytetowo dobre samopoczucie, zaobserwujemy przyspieszenie siły połączenia ciała i umysłu, skłaniając konsumentów do odkrycia transformacyjnego potencjału psychodermatologii i neurokosmetyki. Wreszcie sztuczna inteligencja jest tutaj i rośnie. Marki muszą to brać pod uwagę i zachować ostrożność. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje branżę kosmetyczną, zwiększając wydajność, przyspieszając rozwój produktów i promując włączenie, jednocześnie rozwijając spersonalizowane rozwiązania i zaangażowanie.

 

Neuro-Glow : Następnym rozdziałem dobrego samopoczucia będzie piękno ciała i umysłu, gdzie dobre samopoczucie psychiczne i wygląd fizyczny są ze sobą powiązane.

 

Beaut-AI : Sztuczna inteligencja przekształci branżę kosmetyczną, czyniąc ją bardziej spersonalizowaną, wydajną i skuteczną, ale zarządzanie i przejrzystość będą miały kluczowe znaczenie dla wzrostu.

 

Wyrafinowana prostota : W branży kosmetycznej nastąpi zmiana paradygmatu, ponieważ konsumenci będą wymagać skutecznych produktów wysokiej jakości.

 

W ciągu ostatnich kilku lat branża kosmetyczna doświadczyła zmian związanych z pandemią, ale obecne projekty badań rynku, które przewidują, że przychody w branży kosmetycznej i higieny osobistej do 2027 r. przekroczą 101 miliardów dolarów. W miarę ewolucji koncepcji piękna branża szybko reaguje na wymagania konsumentów. Firmy produkujące produkty higieny osobistej wykorzystują technologię i naukę w innowacyjny sposób, a wszystko to w nadziei na zdobycie nowych klientów.

 

Oto najważniejsze trendy wpływające na branżę kosmetyczną, kosmetyczną i higieny osobistej w roku 2024 i później:

 

Hiperpersonalizacja Za Pomocą AI I AR

Badania McKinsey pokazują, że 71% współczesnych konsumentów oczekuje spersonalizowanych doświadczeń podczas zakupów. Ponad trzy czwarte kupujących odczuwa frustrację, gdy tak się nie dzieje. Badania McKinsey pokazują, że personalizacja może mieć bezpośredni wpływ na cykl życia klienta. Prawie 80% konsumentów częściej dokonuje ponownych zakupów w danej firmie i poleca ją znajomemu lub członkowi rodziny, jeśli zapewnia ona spersonalizowaną obsługę. Mówiąc dokładniej, jeśli chodzi o branżę kosmetyczną, 58% kupujących twierdzi, że chętniej kupują od firmy, która oferuje quiz online, który poleca im określone produkty kosmetyczne. Ponadto 45% respondentów twierdzi, że chętniej dokonuje zakupów od firmy oferującej wirtualną rzeczywistość lub sztuczną inteligencję, która pozwala im wypróbować produkt online.

Marki kosmetyczne wdrażają te spersonalizowane doświadczenia w najnowocześniejszy sposób. 

Firma produkująca produkty do pielęgnacji włosów Prose zaprasza klientów do wzięcia udziału w quizie składającym się z 25 pytań, a następnie analizuje ponad 80 czynników w celu stworzenia niestandardowych receptur szamponu, odżywki i innych produktów do pielęgnacji włosów. Firma technologiczna Revieve stworzyła kilka interaktywnych modułów opartych na sztucznej inteligencji/AR w ramach swojej platformy Digital Health-Beauty-Wellness. Dotyczy to klientów zainteresowanych pielęgnacją skóry, makijażem, ochroną przeciwsłoneczną i odżywianiem. Korporacje kosmetyczne, takie jak Murad, Living Proof, Ulta Beauty i Schwan Cosmetics, nawiązały niedawno współpracę z Revieve, aby zapewnić realistyczne możliwości przymierzania i spersonalizowane rekomendacje. Inne marki kosmetyczne łączą rozwiązania technologiczne z najnowszymi osiągnięciami nauki w zakresie pielęgnacji skóry, aby oferować spersonalizowane produkty. Na przykład Pure Culture Beauty oferuje domowy test skórny, który mierzy rodzaj skóry, stan skóry i stan bariery skórnej. Klienci odpowiadają również na szereg pytań dotyczących ich obaw, stylu życia i środowiska.

Wypełnienie testu zajmuje 20 minut, a wyniki można przesłać bezpośrednio na stronę internetową Pure Culture Beauty. Następnie klienci mają możliwość zakupu niestandardowych formuł do pielęgnacji skóry na podstawie wyników swojej analizy.

Aby uzyskać jeszcze bardziej spersonalizowany test pielęgnacji skóry, konsumenci mogą zamówić test mikrobiomu u dr Elsy Jungman. Konsumenci pobierają wymaz ze skóry twarzy i odsyłają go do firmy. Próbka jest analizowana i testowana pod kątem 10 najpopularniejszych bakterii i grzybów powszechnie występujących na skórze. Spersonalizowane rekomendacje są dostarczane po udostępnieniu wyników.

 

Innowacje biotechnologiczne z naciskiem na zrównoważony rozwój

Wykorzystanie nauki w branży kosmetycznej nie jest niczym nowym, jednak obecny trend biotechnologiczny wynosi naukę o pięknie na zupełnie nowy poziom. Trend ten łączy się bezpośrednio z megatrendem zrównoważonego rozwoju. Najczęściej hodowanie składników kosmetycznych na dużą skalę nie jest zrównoważone. Występuje znaczne zniszczenie gruntów, zużycie wody i zanieczyszczenie. Jednak ruch biotechnologiczny skłania badaczy do poszukiwania składników kosmetycznych, które już istnieją w organizmach występujących w przyrodzie. Następnie są w stanie odtworzyć ten naturalny proces i masowo produkować składniki w laboratorium. Na przykład firma Algenist zajmująca się pielęgnacją skóry wykorzystuje metody biotechnologiczne do produkcji opatentowanego składnika, kwasu alguronowego. Składnik pierwotnie znaleziono w mikroskopijnych algach. Algi wykorzystują ten związek do ochrony i regeneracji swoich komórek, żyjąc w najtrudniejszych środowiskach na naszej planecie.

Dane Algenist pokazują, że składnik poprawia ogólny stan zdrowia skóry o 51% i zmniejsza widoczność drobnych linii i zmarszczek o 35% w ciągu 12 tygodni. Evolved By Nature to kolejna firma zajmująca się pielęgnacją skóry, która wykorzystuje badania biotechnologiczne do wprowadzania do swoich produktów zrównoważonych składników. W październiku 2022 roku firma wypuściła na rynek emulsję Barrier Redux zawierającą aktywowany jedwab 33B jako główny składnik. Jest wytwarzany z izolowanych peptydów z białka jedwabiu pochodzącego ze źródeł odnawialnych i służy jako zamiennik składników na bazie ropy naftowej. Aktywowany jedwab pomaga skórze chronić się i utrzymywać nawilżenie, a jednocześnie umożliwia oddychanie. Firma zebrała 190 mln dolarów finansowania, w tym rundę o wartości 120 mln dolarów, która odbędzie się w czerwcu 2022 r.

 

Trend biotechnologiczny zyskuje popularność nawet w dużych korporacjach z branży higieny osobistej, takich jak Unilever. W połowie 2022 roku firma ogłosiła nawiązanie współpracy z firmą biotechnologiczną Geno z siedzibą w San Diego. Geno wykorzystuje proces fermentacji do tworzenia środków powierzchniowo czynnych stosowanych w produktach kosmetycznych. Podobnie jak inne biotechnologiczne produkty kosmetyczne, ich składniki są postrzegane jako alternatywa dla niezrównoważonych składników, takich jak olej palmowy i paliwa kopalne. Na początku 2023 roku L'Oreal ogłosił, że również dołączy do partnerstwa.

 

Naturalne i organiczne składniki

Według Grupy Roboczej ds. Środowiska przeciętny człowiek codziennie nakłada na swoje ciało dziewięć produktów do higieny osobistej. Jedna czwarta kobiet stosuje codziennie 15 lub więcej produktów. W zaledwie dziewięciu produktach znajduje się średnio 126 unikalnych składników. Z danych ankietowych z 2023 r. wynika, że ​​coraz więcej kobiet zastanawia się, czym dokładnie są te chemikalia i jakie mają znaczenie dla ich ciał i planety. Ponad 65% konsumentów poszukuje marek przyjaznych dla środowiska, a 55% jest skłonnych zapłacić więcej za produkty zrównoważone. Składniki odgrywają dużą rolę w zrównoważonym rozwoju dla konsumentów. W rzeczywistości z ostatniego raportu Nosto wynika, że ​​68% ludzi szuka produktów określanych jako „czyste”, a 59% ludzi ulega wpływom produktów określanych jako „naturalne i organiczne”. Wartość światowego rynku kosmetyków naturalnych i kosmetyków ma wzrosnąć do 59 miliardów dolarów do 2031 roku. Dziesiątki marek kosmetycznych już podążają za trendem tworzenia produktów zrównoważonych, naturalnych i organicznych.